Avançar para o conteúdo principal

Aptera is back with a new EV it says doesn’t need charging

The company claims a range of 1,000 miles for its three-wheeled solar vehicle

Aptera is taking pre-orders for its new solar electric vehicle
 Aptera

Aptera, the company that shuttered in 2011 after failing to secure funding for its three-wheeled electric car, is back with a new solar electric vehicle it claims never needs charging, at least, for most drivers. And it predicts its top model, with a battery of 100 kWh, can get up to 1,000 miles of range.

The new three-wheeled, two-person (or two adults plus pet, as its specs suggest) vehicle has a solar roof array that can provide up to 45 miles of range per day, so if you have that top model and add the charge from the solar panels while it’s parked, then the 1,000 range seems ... possible. Although, as Car and Driver points out, the vehicle doesn’t run just on solar power while driving.

The interior of Aptera’s new electric vehicle
 Aptera

“With Aptera’s Never Charge technology, you are driven by the power of the sun. Our built-in solar array keeps your battery pack topped off and anywhere you want to go, you just go,” Aptera co-founder Chris Anthony said in a press release. “Never Charge is built into every Aptera and is designed to harvest enough sunlight to travel over 11,000 miles per year in most regions.”

The vehicle is curvy and lightweight, according to the images and spec sheet, and it has a drag coefficient of just 0.13 (by way of comparison, Tesla’s Model 3 has a drag coefficient of 0.23, and Volkswagen’s ID 4 electric SUV is at 0.28). Its front-wheel drive vehicle can go from zero to 60 mph in 5.5 seconds, and its three-wheel drive model can get to 60 mph in 3.5 seconds.

Preorders for Aptera’s Paradigm and Paradigm Plus models are open now, for a refundable deposit of $100. The price will range between $25,900 and $46,000— or more for customized vehicles—and the company expects to deliver them in 2021.

Back in 2011, Aptera shut down after it was unable to secure a $150 million loan to produce its Aptera 2e, which was certified by the US Department of Energy. President and CEO Paul Wilbur said at the time that the company had “contributed new technologies to build a future for more efficient driving.” 


https://www.theverge.com/2020/12/6/22157109/aptera-ev-solar-charging-vehicle

Comentários

Notícias mais vistas:

Diarreia legislativa

© DR  As mais de 150 alterações ao Código do Trabalho, no âmbito da Agenda para o Trabalho Digno, foram aprovadas esta sexta-feira pelo Parlamento, em votação final. O texto global apenas contou com os votos favoráveis da maioria absoluta socialista. PCP, BE e IL votaram contra, PSD, Chega, Livre e PAN abstiveram-se. Esta diarréia legislativa não só "passaram ao lado da concertação Social", como também "terão um profundo impacto negativo na competitividade das empresas nacionais, caso venham a ser implementadas Patrões vão falar com Marcelo para travar Agenda para o Trabalho Digno (dinheirovivo.pt)

A Fusão Nuclear deu um rude golpe com o assassínio de Nuno Loureiro

“Como um todo, a fusão nuclear é uma área muito vasta. Não é a morte de um cientista que impedirá o progresso, mas é um abalo e uma enorme perda para a comunidade científica, Nuno Loureiro deu contributos muito importantes para a compreensão da turbulência em plasmas de fusão nuclear” diz Bruno Soares Gonçalves , presidente do Instituto de Plasmas e Fusão Nuclear do IST . O que é a fusão nuclear e por que razão o cientista português do MIT assassinado nos EUA dizia que “mudará a História da humanidade” “Os próximos anos serão   emocionante s   para nós e para a fusão nuclear.  É o início de uma nova era” . As palavras são de Nuno Loureiro e foram escrit as em 2024 . A 1 de maio desse ano, o   cientista português   assumi a   a direção do Centro de Ciência e Fusão de Plasma (PSFC) , um dos maiores   laboratórios  do Massachussetts   Institute   of   Technology ( MIT) . A seu cargo tinha   250   investigadores , funcionário...

Paguei 61€ por 350 quilómetros de autonomia - Mais caro que gasolina!

  Se há coisa que começo a detestar enquanto testo carros elétricos no meu dia-a-dia, é mesmo o facto de ser impossível perceber o que se vai pagar em cada posto, por muitas contas e simulações que se tente fazer. Aliás, há alguns meses atrás, já contei a história que na minha terra (Salvaterra de Magos), o mesmíssimo posto da terra ao lado (Benavente), é 1 cêntimo mais caro por minuto. O mesmo posto, a mesma energia e potência (11kW), e por isso o mesmo tempo de carregamento.  É mais caro, só porque sim. Até porque o munícipio “ofereceu” o terreno para o carregador. Tal e qual como na terra ao lado. Isto é algo que se repete em todo o lado, e que apesar de estar melhor, ainda é um problema sério para quem apenas quer carregar o seu veículo elétrico para evitar ficar a pé. 61€? Como? Pois bem, há pouco tempo andei a testar um Polestar 3, que tem uma bateria de grandes dimensões (100kWh). Fui dar uma volta a Lisboa para aproveitar as campanhas de Black Friday, e claro, decidi d...