Avançar para o conteúdo principal

AI Generates The ‘Most Stereotypical Person’ From 22 Countries.



Artificial Intelligence has been continuously astonishing us with its abilities. Recently, it’s been making astonishing progress in comprehending natural language and generating text-based responses, as seen with ChatGPT. Not a long time ago, Microsoft unveiled its AI integration with the Edge browser and Bing search engine. Google also presented its own solution, although it was not as successful as its competitors.

In addition to written language, there has been a lot of discussion in recent years about the advancements in artificial intelligence for imaging technology, which has produced remarkable outcomes. There are various tools such as DALL-E 2, Stable Diffusion, and Midjourney, among others, that have the capability to generate new images and even recreate art.

Reddit user WeirdLime used an image generator Midjourney to craft representations of the most “stereotypical” men and women from different European countries, and the reactions from viewers have been quite noteworthy.

1. Iceland

Iceland

2. Ukraine

Ukraine

3. Denmark

Denmark

4. Finland

Finland

AI’s potential to reinforce stereotypes borders on the dangerous. It varies depending on numerous factors in its development and deployment. The degree to which AI perpetuates biases hinges on the quality and diversity of training data, the algorithms employed, and the awareness of developers regarding ethical concerns. When AI systems are trained on biased data or designed with algorithmic flaws, they can inadvertently amplify existing stereotypes, leading to biased outcomes in various applications, from hiring algorithms to content recommendation systems. However, with proactive measures like diverse training data, careful algorithm design, and ethical guidelines, it is possible to mitigate these issues and harness the power of AI to foster fairness and inclusivity rather than perpetuate harmful stereotypes.

5. France

France

6. Ireland

Ireland

7. Sweden

Sweden

8. Portugal

Portugal

9. Germany

Germany

Training AI to avoid reinforcing stereotypes requires a multifaceted approach. Central to this effort is the use of diverse and representative training data, ensuring that the dataset encompasses a wide range of demographics and perspectives. Prior to training, thorough data preprocessing should be conducted to identify and mitigate biases. Regular audits and testing are essential to detect and quantify any bias that may emerge during the training process. Employing fair sampling techniques and bias-reduction algorithms can further contribute to minimizing bias. Moreover, establishing clear ethical guidelines for AI development, fostering diverse development teams, and designing transparent and explainable models are vital components of a strategy aimed at creating AI systems that actively counteract, rather than perpetuate, stereotypes. This holistic approach reflects a commitment to harnessing AI’s potential while upholding principles of fairness, non-discrimination, and equity.

10. Greece

Greece

11. Netherlands

Netherlands

12. Czechia

Czechia

13. Poland

Poland

14. Austria

Austria

15. Belgium

Belgium

16. Croatia

Croatia

17. Italy

Italy

18. Norway

Norway

19. Slovenia

Slovenia

20. Spain

Spain

21. England

England

22. Switzerland

Switzerland

 


AI Generates The ‘Most Stereotypical Person’ From 22 Countries. - The Language Nerds


Comentários

Notícias mais vistas:

Motores a gasolina da BMW vão ter um pouco de motores Diesel

Os próximos motores a gasolina da BMW prometem menos consumos e emissões, mas mais potência, graças a uma tecnologia usada em motores Diesel. © BMW O fim anunciado dos motores a combustão parece ter sido grandemente exagerado — as novidades têm sido mais que muitas. É certo que a maioria delas são estratosféricas:  V12 ,  V16  e um  V8 biturbo capaz de fazer 10 000 rpm … As novidades não vão ficar por aí. Recentemente, demos a conhecer  uma nova geração de motores de quatro cilindros da Toyota,  com 1,5 l e 2,0 l de capacidade, que vão equipar inúmeros modelos do grupo dentro de poucos anos. Hoje damos a conhecer os planos da Fábrica de Motores da Baviera — a BMW. Recordamos que o construtor foi dos poucos que não marcou no calendário um «dia» para acabar com os motores de combustão interna. Pelo contrário, comprometeu-se a continuar a investir no seu desenvolvimento. O que está a BMW a desenvolver? Agora, graças ao registo de patentes (reveladas pela  Auto Motor und Sport ), sabemos o

Saiba como uma pasta de dentes pode evitar a reprovação na inspeção automóvel

 Uma pasta de dentes pode evitar a reprovação do seu veículo na inspeção automóvel e pode ajudá-lo a poupar centenas de euros O dia da inspeção automóvel é um dos momentos mais temidos pelos condutores e há quem vá juntando algumas poupanças ao longo do ano para prevenir qualquer eventualidade. Os proprietários dos veículos que registam anomalias graves na inspeção já sabem que terão de pagar um valor avultado, mas há carros que reprovam na inspeção por força de pequenos problemas que podem ser resolvidos através de receitas caseiras, ajudando-o a poupar centenas de euros. São vários os carros que circulam na estrada com os faróis baços. A elevada exposição ao sol, as chuvas, as poeiras e a poluição são os principais fatores que contribuem para que os faróis dos automóveis fiquem amarelados. Para além de conferirem ao veículo um aspeto descuidado e envelhecido, podem pôr em causa a visibilidade durante a noite e comprometer a sua segurança. É devido a este último fator que os faróis ba

A falsa promessa dos híbridos plug-in

  Os veículos híbridos plug-in (PHEV) consomem mais combustível e emitem mais dióxido de carbono do que inicialmente previsto. Dados recolhidos por mais de 600 mil dispositivos em carros e carrinhas novos revelam um cenário real desfasado dos resultados padronizados obtidos em laboratório. À medida que as políticas da União Europeia se viram para alternativas de mobilidade suave e mais verde, impõe-se a questão: os veículos híbridos são, realmente, melhores para o ambiente? Por  Inês Moura Pinto No caminho para a neutralidade climática na União Europeia (UE) - apontada para 2050 - o Pacto Ecológico Europeu exige uma redução em 90% da emissão de Gases com Efeito de Estufa (GEE) dos transportes, em comparação com os valores de 1990. Neste momento, os transportes são responsáveis por cerca de um quinto destas emissões na UE. E dentro desta fração, cerca de 70% devem-se a veículos leves (de passageiros e comerciais). Uma das ferramentas para atingir esta meta é a regulação da emissão de di