Avançar para o conteúdo principal

FAA expands LAANC for recreational or hobbyist drone pilots as of today



All drone pilots who are looking to fly their unmanned aircraft “under 400 feet in controlled airspace around airports must receive an near real time airspace authorization from the FAA before they fly,” according to the FAA website.

As of today, the Federal Aviation Administration (FAA) expands LAANC to include recreational or hobbyist drone pilots. DroneDJ first reported on this in March 2019 and again on July 1, so for avid readers of our website, today’s announcement should come as no surprise. The FAA has selected three different technology providers that you can work with to request access to controlled airspace for your recreational drone flights. They are KittyHawk, UASideKick, and Airmap, and they all provide apps for your smartphone.

LAANC for recreational or hobbyist drone pilots
Earlier today, the FAA tweeted the following video from Tim Arel, Deputy COO FAA Air Traffic Organization. In the short clip, he announces that the expansion of LAANC will now include recreational drone flights.

What is LAANC and how does it work?
LAANC stands for Low Altitude Authorization and Notification Capability and provides drone pilots with near real-time access to controlled airspace. Commercial drone pilots have been using this system for some time now, and as of today, recreational or hobbyist drone pilots are required to use LAANC as well to gain access to controlled airspace. LAANC was developed by the FAA in partnership with the drone industry.

All drone pilots who are looking to fly their unmanned aircraft “under 400 feet in controlled airspace around airports must receive an airspace authorization from the FAA before they fly,” according to the FAA website.

LAANC is available to both hobbyist drone pilots flying under the exception for Recreational Flyers, or to pilots operating under the Small UAS Rule Part 107.

You can use LAANC around roughly 400 air traffic facilities covering about 600 airports. If LAANC is not available in your area, you will need to use the manual process to apply for authorization.

Through the LAANC system, drone pilots submit their request to fly a drone at a certain time, date, and location. These requests are checked against multiple airspace data sources in the FAA UAS Data Exchange such as UAS Facility Maps, Special Use Airspace data, Airports, and Airspace Classes, as well as Temporary Flight Restrictions (TFRs) and Notices to Airmen (NOTAMs). When approved, drone fliers will receive their authorization in near real-time.

Using the LAANC system will not allow you to fly at night, over people, or beyond-line-of-sight (BVLOS). For those sorts of drone flights, you will need to request a waiver.

https://dronedj.com/2019/07/23/faa-expands-laanc-recreational-hobbyist-drone-pilots/

Comentários

Notícias mais vistas:

"Assinatura" típica do Kremlin: desta vez foi pior e a Rússia até atacou instalações da UE

Falamos de "um dos maiores ataques combinados" contra a Ucrânia, que também atingiu representações de países da NATO Kiev foi novamente bombardeada durante a noite. Foi o segundo maior ataque aéreo da Rússia desde a invasão total à Ucrânia. Morreram pelo menos 21 pessoas, incluindo quatro crianças, de acordo com as autoridades. Os edifícios da União Europeia e do British Council na cidade foram atingidos pelos ataques, o que levou a UE e o Reino Unido a convocarem os principais diplomatas russos. Entre os mortos encontram-se crianças de 2, 17 e 14 anos, segundo o chefe da Administração Militar da cidade de Kiev. A força aérea ucraniana afirmou que o Kremlin lançou 629 armas de ataque aéreo contra o país durante a noite, incluindo 598 drones e 31 mísseis. Yuriy Ihnat, chefe de comunicações da Força Aérea, disse à CNN que os foi “um dos maiores ataques combinados” contra o país. O ministério da Defesa da Rússia declarou que atacou “empresas do complexo militar-industrial e base...

Avião onde viajava Von der Leyen afetado por interferência de GPS da Rússia

 O GPS do avião onde viajava a presidente da Comissão Europeia, Ursula von der Leyen, foi afetado por uma interferência que as autoridades suspeitam ser de origem russa, no domingo, forçando uma aterragem com mapas analógicos. Não é claro se o avião seria o alvo deliberado. A aeronave aterrou em segurança no Aeroporto Internacional de Plovdiv, no sul da Bulgária, sem ter de alterar a rota. "Podemos de facto confirmar que houve bloqueio do GPS", disse a porta-voz da Comissão Europeia, Arianna Podesta, numa conferência de imprensa em Bruxelas. "Recebemos informações das autoridades búlgaras de que suspeitam que se deveu a uma interferência flagrante da Rússia". A região tem sofrido muitas destas atividades, afirmou o executivo comunitário, acrescentando que sancionou várias empresas que se acredita estarem envolvidas. O governo búlgaro confirmou o incidente. "Durante o voo que transportava a presidente da Comissão Europeia, Ursula von der Leyen, para Plovdiv, o s...

O maior aliado da Rússia a defender a Ucrânia: eis a proposta de Trump

 Proposta de Trump foi apresentada aos aliados e à Ucrânia na reunião na Casa Branca. A ideia não caiu nada bem, até porque já tinha sido sugerida anteriormente por Putin. Tropas norte-americanas nunca farão parte das garantias de segurança a dar à Ucrânia e isso já se sabia, mas a proposta do presidente dos Estados Unidos é, no mínimo, inquietante para Kiev, já que passa por colocar soldados amigos da Rússia a mediar o conflito. De acordo com o Financial Times, que cita quatro fontes familiarizadas com as negociações, o presidente dos Estados Unidos sugeriu que sejam destacadas tropas chinesas como forças da paz num cenário pós-guerra. Uma proposta que, segundo as mesmas fontes, vai ao encontro do que Vladimir Putin sugeriu, até porque a China é um dos mais fortes aliados da Rússia, mesmo que tenha mantido sempre uma postura ambígua em relação ao que se passa na Ucrânia. A proposta de Trump passa por convidar a China a enviar pacificadores que monitorizem a situação a partir de um...